Heb je geen overzicht en weet je niet waar je op moet sturen? In dit artikel geven we je handvatten om overzicht te creëren in de wirwar van je bedrijfsinformatie.
Overzicht in (on)gestructureerde data
De hoeveelheid gestructureerde en ongestructureerde data neemt met de dag toe.
Wil je vanuit deze enorme hoeveelheden data overzicht houden en overwogen beslissingen nemen? Dan is het hanteren van de juiste informatie doorslaggevend voor het realiseren van de bedrijfsdoelstellingen.
In de praktijk zien wij dat veel organisaties en bedrijven die hier wel mee aan de slag gaan, te weinig, te veel of niet-essentiële indicatoren meten.
Daarom adviseren wij het gebruik en het sturen op KPI's in je bedrijfsprocessen.
Wat is een KPI?
Een KPI is een Kritieke Prestatie Indicator. Hiermee kun je volgen hoe je presteert op voor jouw bedrijf belangrijke punten. Het is meetbare informatie waarmee je actuele prestaties kan vergelijken met geformuleerde doelstellingen, voorgaande periodes of andere organisaties. Een KPI is een uitstekend instrument om te meten en daarmee te sturen op je bedrijfsprocessen.
Meer grip op processen
Als je als ondernemer realistische doelstellingen opstelt en de voortgang hierop monitort, krijg je meer grip op de processen. Je bedrijf is hierdoor tijdig in staat bij te sturen en behaalt dan een zo optimaal mogelijk resultaat.
KPI's identificeren en definiëren
In de praktijk is het voor ondernemers lastig om helder te krijgen waarop zij moeten monitoren om tijdig actie te kunnen ondernemen.
Graag helpen wij je daarmee.
Wat kunnen we voor je doen?
Wil je hier eens over doorpraten? Neem dan gerust contact met ons op.