Deze vraag is sommige ondernemer een wake-up call. Ze kampen met ideeën waar uiteindelijk niets mee gedaan wordt. Simpelweg, omdat er geen tijd voor is.
Creativiteit
Veel ondernemers zijn van nature creatieve mensen. Dit kan zich uiten in diverse vormen van creativiteit. Dat kan zijn in het bedenken van oplossingen op het gebied van techniek, maar ook kunstzinnig of op commercieel vlak. De ondernemer weet zelf meestal wel van welke vorm er sprake is. Dit wordt ook wel de ‘’negens’’ genoemd. Dit zijn zaken die je eenvoudig en makkelijk afgaan en wat relatief weinig energie kost of zelfs energie oplevert.
Dat is een van de redenen waarom ondernemers zich deze vraag regelmatig moet stellen. Een andere reden is uiteraard om producten up-to-date te houden. Nieuwe ideeën geven de organisatie ook weer extra groeimogelijkheden. Dit kan zijn in rendement, maar ook bijvoorbeeld de persoonlijke ontwikkeling van het personeel.
Voor elk bedrijf is het goed als de ondernemer hier regelmatig mee bezig is. Echter, door sterke groei van de organisatie bestaat de kans dat dit niet lukt. Dit mag niet te lang duren, want dan ontwikkelt het bedrijf zich niet en wie niet groeit zal ten onder gaan.
Als jij als ondernemer door deze vraag getriggerd bent en dit stuk hebt gelezen, is het raadzaam hier iets mee te gaan doen. Hierbij helpen wij jou graag, want dit snel oppakken en de rest laten liggen is geen goede oplossing. Ga niet te kort door de bocht, maar laat je adviseren. Wil jij als ondernemer iets veranderen binnen je bedrijf, maar heb je geen idee waar te beginnen? Lees hierover in de blog: ‘’Hoe toont de ondernemer leiderschap in een verandertraject?’’